Onze Saarlooswolfhonden

   

Jarenlang hadden we twee Saarlooswolfhonden. Onze zachtaardige reu Tunka Troy Timberley (rechts) en ons vriendelijke en felle teefje Hushala Helatna v. ’t Schoman (links). Maar met Saarlooswolfhonden is het net zwaan-kleef-aan, dus kwam er in 2010 nog een teefje bij: Lica Kadin van de Kilstroom (onder), een vrolijke, vitale en heel zachtaardige dondersteen.

onze saarlooswolfhonden 2

Toen ik over Saarlooswolfhonden hoorde en ze had gezien, wist ik het meteen. Zo’n hond wilde ik ook. Marianne zag het eerst niet zo zitten. Ze was een beetje argwanend geworden door al die verhalen over dat slopen. En inderdaad, slopen kunnen ze als geen ander, hoewel dat na verloop van tijd gewoon overgaat. We zijn nu echt verknocht aan dit ras.

onze saarlooswolfhonden 3

Dit bericht werd geplaatst in Over Onze Honden en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Onze Saarlooswolfhonden

  1. dees frankevijle zegt:

    leuke en interessante informatie. Mijn vader heeft in begin jaren 60 nog van zeer dichtbij het begin van de ontwikkeling van het huidige ras meegemaakt.Daartoe heeft hij langere tijd de voorouders als Varo en Fleury….Tijdelijk ook nog Juno gehad…….Dit was omstreeks begin jaren ’60..
    Vriendelijke groet

  2. isabelle zegt:

    zou het mogelijk zijn om een beetje informatie te krijgen waar je zo een pup kunt kopen .
    met vriendelijke groet

  3. Helen Snelders zegt:

    Aangezien ik nergens iets kan vinden over hoe ik contact met jullie op kan nemen doe ik het maar zo.
    Ik ben namelijk op zoek naar goede info over hoe DM vererft, aangezien ik op een website van een Duiste Herder fokker tegenkwam dat een drager x lijder ook vrije pups kan geven en dit lijkt mij erg onwaarschijnlijk.
    Kunnen jullie misschien meer info verschaffen? Alvast heel hartelijk bedankt!

Geef je reactie:

