De Wolfhond

Nadruk, tenzij met bronvermelding, verboden. Dat staat op de voorkant van het blad “De Wolfhond” orgaan van de Nederlandse Vereniging voor Wolfhondbezitters en de blindengeleideschool voor Wolfhonden te Dordrecht.

Een hele mond vol en we hebben daarmee meteen aan het verzoek van bronvermelding voldaan. Het blad en die vereniging bestaan niet meer. Weet iemand welke hond en welke man op de foto staan? Jammer genoeg werden de clubbladen niet gedateerd. Dit is nummer 26. Ik schat dat de foto ergens rond 1972 genomen is. Klik voor een grotere versie. (Naschrift: Intussen weet ik dat de man op de foto Nico Schoolenberg is. Bedankt voor alle reacties.)

wolfhond

Dit bericht werd geplaatst in Geschiedenis en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

10 reacties op De Wolfhond

  1. miss marple zegt:

    Ik zou het niet weten maar ik had vroeger contact met Nico Schoolenberg die was goochelaar op een cruiseschip maar woonde bij die mensen of kwam vaak bij die mensen van Kennel de Kilstroom. Of Nico nog leeft weet ik niet maar het was ongeveer wel in die periode 1972/1973. Misschien is zo nog iets uit te dokteren en kan miss maple je toch nog een beetje van dienst zijn;))

  2. Bertus (Idorh) zegt:

    De man is Kees van der Teen.
    Hij was vroeger 2e voorzitter bij de NVSWH.
    En is erelid, hij is er al jaren uit, en heeft het erg druk met andere zaken. Maar de RV heeft Kees van stal gehaald om op de laatste ALV te zeggen dat de RV alles in huis heeft om hen te steunen. Het is gewoon jammer dat Kees uit vertrouwen blind vaart op wat de verantwoordelijke zeggen. En totaal geen notie heeft hoe het ras er voor staat, en een ramp ivm PRA. En als men mij niet gelooft dan moet de RV de 300 van de 350 hondjes maar eens spiegelen die nog nooit onderzocht zijn.
    Verder is Kees een pracht kerel met echt 100% liefde voor de SWH en als mens zeer medelevend, ik mag hem echt heel graag.
    Gr Bertus.

  3. Ko de Laat zegt:

    Nee, Nico Schoolenberg leeft niet meer. Hij moet ergens rond het midden van de jaren negentig overleden zijn. Ik kende hem via mijn vader die hem van vroeger kende; hij woonde in de jaren tachtig bij ons in de straat (in Tilburg). Hij trad toen af en toe nog wel als accordeonist op, maar vanwege een paar hersenbloedingen kon hij niet veel meer.
    Nico moet een rijke carrixc3xa8re hebben gehad, maar hij is tragisch gexc3xabindigd.

  4. Wim Ramkema zegt:

    Nico was een fanatstisch artiest en mens.
    In de periode ’66 t/m ’70 heb ik veel met hem opgetrokken. Hij woonde toen in Dordrecht, had er een groot huis met in de achtertuin een weekendhuisje waarin een wedstrijdbiljart stond. Hij had twee prachtige honden en een papegaai. Zijn zoon had een heel mooie bromfiets van het merk Demm. Zijn moeder woonde bij hem in huis. In de periode dat ik met hem meeging naar optredens reed ik van Bilthoven vrijdags vroeg naar Dordrecht en trok dan het weekend met hem op. Hij had een avond vullende show als muzikant o.a. hij speelde op een mooi (echt) Hammondorgel, trompet, piano, electrische accordeon. Reed ook op een hoge eenwielfiets en speelde dan op de accordeon.
    Zijn atributen vervoerde hij in een VW Busje.
    Ik kan me veel optredens herinneren, maar het hoogtepunt was voor mij dat hij speelde op mijn bruiloft (maart 1969).
    Na mijn huwelijk heb ik nog een paar shows gezien. Ik had toen een mobielefunctie in die jaren. Toek ik op een door de weekse middag in Dordrecht was ben ik even langs de woning gereden waar ik vaak logeerde, maar het huis was helemaal leeg. Wel her en der wat nagevraagd maar niemand wist waar hij was.
    Was een fijne vent, goed artiest en ik heb een heel mooie tijd met hem gehad.

    Hoop een kleine bijdrage geleverd te hebben,………..wie weet er meer!

    Groetjes

    Wim Ramkema

  5. Hennie Sprangers Schoolenberg zegt:

    Mijn vader Nico Schoolenberg
    is 2 augustus 1996 overleden in tilburg.gecremeerd en uitgestrooid
    op de begraafplaats in tilburg.

  6. Riek Kooij(schoolenberg) zegt:

    Ook ik ben een dochter van Nico Schoolenberg en heb zelf ook een dochter.Hij had geen hekel aan zijn eerste vrouw ook zijn tweede en derde vrouw niet.Hij heeft nog een dochter, Ilse.

  7. Johan zegt:

    Beste Riek, Ik heb die persoonlijke opmerkingen van Wim over de vrouw van Nico verwijderd uit pixc3xabteit met de nabestaanden. Je kunt het verhaal over Nico lezen op website http://www.avls.nl bij nieuwsbrief nr.4 Vriendelijke groet, Johan

  8. j.vd engh zegt:

    Heeft iemand de act van Nico schoolenberg met de lange armen op video of dvd staan, als dit zo is zou u dan contact met mij op willen nemen, ik vond het zo’n mooie act dat ik hem wel weer wil zien.

    vriendelijke groet, j.vd engh

  9. Alex zegt:

    Ik heb Nico gezien op het 25 jarig huwelijk van mijn ouders (1978). Hij speelde een avond vullend programma. Vond het toen heel erg geweldig. Ik heb zijn platen (2) nog en zat ze vanmiddag weer even te draaien. Ik kan mij nog een grappige act herinneren waar hij met ‘drie benen’ danst.
    Het was een aardige man die mij als nieuwsgierig ventje heel veel vertelde over zijn instrumenten.

  10. Cecile Hazenberg zegt:

    Beste idereen, ik ben een kleindochter van Nico Schoolenberg. Mijn moeder is Riek Kooij,voorheen Riek Vermaas.
    Ik ben opzoek naar mensen die mijn verder kunnen helpen met meer infomatie over mijn opa. Zoals film matriaal, kranten knipsels of spulletjes die van mijn opa zijn geweest… Maar ook leuke verhaalen en herrineringen.
    Hoop dat iemand mij kan helpen.
    Met vriendelijke groet cecile hazenberg

Geef je reactie:

