Er als de kippen bij…

Eind vorig jaar werd Irene, enthousiast lid van de AVLS, door de voorzitter en secretaris van de NVSWH voor het tuchtcollege van de Raad van Beheer gesleept. Haar vergrijp? Ze had op een hondenshow in Uden de derde plaats veroverd met een koppel Saarlooswolfhonden. Ze was eigenaar van 1 hond en niet van de ander. Ze wist niet dat ze eigenaar van beide honden moest zijn om in deze klasse uit te mogen komen.

Irene op de hondenshow in Uden met Tsjono en Vita

Irene op de hondenshow in Uden met Tsjono en Vita

De NVSWH gilde hysterisch: “valsheid in geschrifte” en dus ging niemand minder dan de voorzitter, onder het kopje “Sancties tegen gepleegde misstanden” meer dan kippen 2onbehoorlijk tekeer in het clubblad. De heer F.G.P. (onder vrienden beter bekend als Frits Pielanen) was er als de kippen bij om deze ernstige overtreding van “I. van D.” voor het tuchtcollege van de Raad van Beheer te slepen. Nog voor de uitspraak werd Irene door hem publiekelijk aan de schandpaal genageld, zowel in het clubblad als op de publieke website van de NVSWH. Dat is op zich al te schandalig voor woorden. Dreigend vermeldde de voorzitter er nog bij, volledig overtuigd dat het gelijk aan zijn kant stond, dat zodra de uitspraak bekend was, dit volledig zou worden gepubliceerd. Letterlijk:

“Na de behandeling van deze zaken zullen wij de uitslagen van de Tuchtcommissie integraal publiceren.”

Mooi Frits, dat kan nu, want de uitspraak is sinds vandaag bekend. En? Vrijspraak! We wachten nu op de integrale publicatie in het clubblad en de website van de NVSWH. Zou Frits Pielanen nu snappen dat iemand pas schuldig is nadat hij is veroordeeld? Mij dunkt dat in ieder geval excuses aan Irene op zijn plaats zijn! Ach, we zullen zien.

Naschrift: uiteraard werd de uitspraak nooit gepubliceerd door de NVSWH.

Dit bericht werd geplaatst in Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

8 reacties op Er als de kippen bij…

  1. Jan Dirkzwager zegt:

    Mooie variatie op een thema!
    Lijkt mij het “volkslied/gedicht” voor het alternatief van de NVSWH.

    groet,

    Jan

  2. wilma zegt:

    Heel mooi geschreven, kun je al lid worden van DIE normale vereniging
    Wilma D+L

  3. Hellen van Noord zegt:

    Marianne, ik heb je gedicht met een brok in de keel gelezen. Wat een liefde voor het ras spreekt hier uit. Wat heb je het mooi gezegd!Prachtig. Ik bewonder jullie en iedereen die tegen dit “bestuur” in opstand is gekomen,liefs van Hellen van Noord.

  4. Willy (Wil de Hond) zegt:

    Heel mooi Marianne,

    Tranen biggelen over mijn wangen,

    Van verdriet, om het arme ras wat door verblinde fanaten naar de afgrond wordt gedragen,

    Van medeleven, met mensen die uitgekotst en verketterd met hun verdriet om hun allerliefsten de afgrond ingetrapt worden,

    Maar vooral vanwege de enorme liefde voor de SWH die spreekt uit jouw woorden.

    Leve de toekomst die jullie zien voor jullie ras, want het heden is om te huilen en dient zo spoedig mogelijk verleden tijd te worden.

  5. linda zegt:

    Wow, wat mooi! Voor mij graag snel zo’n Vereniging voor liefhebbers. Dat zou toch de ultieme wens van velen zijn….

  6. Riny Verhoeven zegt:

    Ik zit nu in november jullie site helemaal door te lezen. Dit gedicht is van grote klasse. Ik voel zelf het schrijnend verdriet als je gewezen ,vrienden of goede kennissen, het zo onmenselijk af laten weten. Het is hun zwakte maar het doet wel pijn. En van de toekomstige V.L.S. wordt ik direct lid.
    Groeten Riny

  7. Gerie Brongers zegt:

    Ik neusde even wat rond op jullie blog en klikte op Over Ons om wat meer over jullie te weten. Toen las ik het gedicht Uit het hart. Ik kon mijn tranen niet bedwingen. Marianne, wat heb jij je gevoelens prachtig onder woorden gebracht.

    Liefs, Gerie Brongers

  8. Brian zegt:

    Die voorzitter moet voor het tuchtcollege gesleept worden omdat hij iemand publiekelijk veroordeelt nog voordat er een uitspraak is. En de manier waarop hij dat doet is helemaal stijlloos. Ik heb het gelezen. Gewoon schandalig!

Geef je reactie:

