Het belang van samenwerking

belang van samenwerkingEen tijdje geleden heb ik geschreven over het belang van DNA opslag en over het belang van samenwerking. Voor een gezond en vitaal ras. Niet dat ik had verwacht dat mijn oproep tot samenwerking of het belang van DNA opslag onmiddellijk met dol enthousiasme zou worden begroet, maar veel bonter dan dit kun je het echt niet maken. Toch die kras. Jammer, maar ’t geeft niet. Samenwerking komt er, of beter gezegd: het is er al. Fokkers vinden elkaar. Ze pikken de vraag om samen te werken op. Niet iedereen heeft last van tunnelvisie of blijft in het verleden hangen. Oh ja, de zoektocht naar Shala’s blindheid is een stukje dat Marianne en ik geschreven hebben voor de AVLS nieuwsbrief. Alweer een jaar geleden. Zoals je ziet ook al een oproep tot samenwerking en het zet de gebeurtenissen nog eens in het juiste perspectief.

Dit bericht werd geplaatst in AVLS, Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

7 reacties op Het belang van samenwerking

  1. Harold zegt:

    Ik zou het echt niet weten. Die onderste heeft wel een beetje raar hoofd. Is dat ook een Saarloos? Het zijn allemaal prachtige honden. Prima informatie trouwens op dit weblog. Groeten, Harold Luimendak.

  2. Joost zegt:

    Beste Johan,

    Elke keer als ik naar een show ga of mensen zie met een SWH die buiten de NVSWH is gefokt,denk ik toch echt dat ik blij ben om een SHW te hebben die volgens het principe van de NVSWH is gefokt.
    Soms vraag ik mezelf af, of de mensen met een “swh ” van buiten de vereniging zich niet schamen om met zo’n “langnek” rond te lopen.
    Want je kunt wel degelijk het verschil zien

    mvg,

    Joost

  3. Johan zegt:

    Voor een hond hoef je je nooit te schamen Joost. Wijs maar aan op de foto’s welke hond binnen en welke buiten de NVSWH is gefokt, als jij het verschil zo goed weet.

  4. Susanne zegt:

    Nou, ik zie weinig verschil, of het moet die laatste zijn.
    En, eh Joost een Saarloos die volgens het principe van de NVSWH is gefokt, is die niet heel vaak blind? Ik las dat zowel de hond op de voorpagina van het clubblad als die van het boekje PRA-lijdrs(dus blind) zijn.
    Gr.Susanne

  5. susanne zegt:

    Volgens mij zouden al de saarlooswolfhonden van de fotos zowel binnen als buiten de NVSWH gefokt kunnen zijn. De laatste wolfhond heeft misschien niet helemaal de goede oor aanzet en de ogen zijn iets anders geplaatst, maar dan zou je eigenlijk meer foto’s van de zelfde hond erbij moeten hebben. Een foto geeft niet altijd een goed beeld. Dit soort wolfhonden heb ik vaak genoeg gezien binnen de NVSWH, daarbuiten ken ik er nog niet zo veel, maar daar komt snel verandering in gelukkig.
    groeten een andere susane

  6. joost zegt:

    Mij excusses voor het woord schamen, ik bedoel alleen wanneer het om een hond gaat waarvan gezegt wordt dat het een SWH is maar, waarvan iedereen kan zien dat het een bastaard is. En buiten de NVSWH is dat nogal eens het geval!

  7. Koos Denekamp zegt:

    Prachtige honden. Ik zie geen verschil!

    Groeten, Koos

Geef je reactie:

