Cultuurverschil 2

cultuurverschil 2-1Toen we jaren geleden ons huis in Frankrijk bouwden, vroegen we aan de hypotheekmedewerkster van de plaatselijke Crédit Agricole naar de mogelijkheden. Van bijvoorbeeld een aflossingsvrije hypotheek. Ik zag dat ik wat moest uitleggen. Nooit zal ik de blik in haar ogen vergeten toen het muntje viel. De dame had een heuse close encounter met leven van een andere planeet. We stapten teleurgesteld in onze UFO die we achter de boerenleenbank hadden geparkeerd en maakten nog een rondje over het dorp. Totaal verbijsterde dorpelingen achterlatend. ’s Lands wijs, ’s lands eer. Ik zeg, cultuurverschil.

Dit bericht werd geplaatst in Over Frankrijk en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Cultuurverschil 2

  1. Conny zegt:

    Leuke site over mijn favoriete hondenras. Ik ben opgegroeid met een Saarloos Wolfhond (waarschijnlijk Fankar van de Kilstroom, maar wij noemden onze hond Fars). Ik was toendertijd 5 of 6 jaar en we hebben deze prachthond vier jaar gehad. Was helaas niet te houden in ons flatje: werd te vaak alleen gelaten. Helaas. Deze hond heeft een enorme indruk bij mij achtergelaten en heeft me nooit los gelaten. Mijn overmatige belangstelling voor zijn wilde soortgenoot, getuigt daarvan. Helaas ben ik niet in de gelegenheid een hond aan te schaffen want ik werk fulltime. Vind ik echt jammer. Ik heb een relatie op afstand, dus minder werken is geen optie. Maar het jeukt wel. Enorm zelfs. Ik benijd jullie enorm met jullie honden en ik leer uit jullie site ook naar welke vereniging ik me moet wenden wil ik op de hoogte blijven of zelfs lid worden ondanks het ontbreken van een SWH. En wie weet, ooit….

  2. Anoniem zegt:

    Is dit dezlfde Timber als die je bij de liggende foto’s met 50 jaar ertussen hebt geplaatst?

  3. Johan zegt:

    Je hoeft je e-mail of url niet in te vullen, maar plaats wel even je naam. Om je vraag te beantwoorden. Die foto met 50 jaar ertussen is niet Timber, want die was toen nog lang niet geboren. Het is een hond van Leendert Saarloos eind jaren 50, begin 60.

Geef je reactie:

