Certificaat van echtheid

certificaat

De NVSWH wil een certificaat van echtheid uitgeven voor hun honden en de stambomen van andere Saarlooswolfhonden niet langer erkennen. Vanavond zag ik een uitzending van het televisieprogramma Tussen Kunst en Kitsch. Ik noteerde een uitspraak om over na te denken en die ik de lezers van mijn weblog niet wil onthouden: “Als er een certificaat van echtheid bij zit, is meestal alleen het certificaat echt.”

Dit bericht werd geplaatst in Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Certificaat van echtheid

  1. Gosling zegt:

    Hang jij nog aan een stamboom dan? tot nu toe wel, is er progressie? Je ziet bij sommige rassen toch zo dat het papier bij sommige honden de lading niet dekt. [moet je over mee kunnen praten dacht ik zo, voorkennis….]. Het gaat de goede kant op bij het Bundeskartelambt, komt in Nederland ook wel; mijn kritiek destijds op het KR.. denk daar nog maar eens goed over na.

  2. Johan zegt:

    Als je als rasvereniging ervan overtuigd bent dat alleen jij de enige, echte Saarlooswolfhond fokt en dat ook in je clubblad schrijft, zoals de NVSWH doet, aanvaard dan ook de consequenties van deze opstelling. Plaats dan geen halfslachtige rectificatie als de Raad van Beheer je daartoe opdracht geeft, maar voeg de daad bij het woord en geef je eigen stamboom uit. Het is het één of het ander: óf je aanvaardt het stamboek van de RvB, óf je aanvaardt het niet en dan geef je je eigen stamboom uit. Ik hoop wel dat het dan een stamboom is waarbij DNA identificatie verplicht is, want aan certificaten met veel handtekeningen maar zonder feitelijk bewijs van afstamming heb je nog niets.

Geef je reactie:

