De bron?

Elke dag even flink schuddebuiken is goed voor lichaam en geest, zo toont onderzoek aan. Grappige foto, hè! Lacht u gerust even, ik heb de tijd.

de bronOver het gebruik van foto’s is op het forum van Wolfhonden Online een hele discussie ontstaan. Marianne wees me erop.. De aanleiding was een foto die ik op mijn weblog had geplaatst. Het was een foto van een Saarlooswolfhond uit een Belgisch asiel. Er waren nauwelijks gegevens over de hond. De nieuwe eigenaar wist niet zeker of zijn hond een Saarlooswolfhond was en vroeg op het forum naar raad. Dat was een kolfje naar de hand van de echte kenners. Omringd door zoveel kennis over het ras voel je je heel nederig.

Ik schreef dat DNA opslag het probleem van identificatie meteen had opgelost. De nieuwe eigenaar schreef dat hij tot zijn verbazing een foto van zijn hond met bijhorend artikel op mijn weblog had aangetroffen. Het grappigst vond hij de tekst boven de foto. Die tekst was: “Voordelen van bloedopslag.” Anderen grepen deze gelegenheid meteen aan om schande te spreken van het gebruik van de foto, hoewel de eigenaar het daar helemaal niet over had. Omdat ik er zelf ook prijs op stel dat de bron van mijn foto’s wordt genoemd (ik kom vaak foto’s op internet tegen waarbij dat niet het geval is) bood ik mijn excuus aan, ik kreeg geen antwoord terug en besloot daarop de foto met het verhaal erbij te verwijderen. Je denkt dat de zaak daarmee klaar is.

de bron 2

Nee hoor, het werd aanleiding voor een paar mensen die blijkbaar nog iets met mij te verrekenen hadden, om er eens flink op in te hakken. Het was belachelijk, schandalig, onfatsoenlijk etc. etc. Lijfstraffen mogen niet meer worden toegepast in Nederland anders was ik allang gewurgd, opgehangen, gestenigd, geëxecuteerd of gevierendeeld. Gelukkig heb ik nog genoeg vrienden in het Saarlooswolfhondenwereldje. Het grappige is dat de eigenaar van de hond nooit om rectificatie heeft gevraagd, maar dat was helemaal geen reden voor anderen om er eens goed schande van te spreken. Heerlijk, dat lucht op!

Vraagje: wie kent de bron van de twee bovenstaande foto’s? Tip: weet iemand absoluut zeker dat ikzelf de bron ben van de foto’s op dit weblog? En kan iemand daar het bewijs van leveren?

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Over Ons en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

