Rectificatie

In mijn vorige onderwerp –  principieel of niet  – schreef ik dat de NVSWH beweert dat alle Saarlooswolfhonden die buiten de eigen vereniging zijn gefokt, bastaarden zijn. Het bestuur van de NVSWH ontving daarop deze brief van de Raad van Beheer met eenlaatste waarschuwing.” De Raad van Beheer vroeg het niet meer vriendelijk, maar  sommeerde het bestuur van de NVSWH een rectificatie te publiceren waarin alle stambomen van Saarlooswolfhonden werden erkend, anders zou de NVSWH de status van erkende rasvereniging verliezen. Dat was schrikken! Zou het dit keer menens zijn? Die rectificatie kwam snel en werd daarna nog sneller weer van de website gehaald. (klik erop om het te lezen):

gevoelige tik 3

Nu staat het in het clubblad, dat was de andere eis van de Raad. De NVSWH mag niet meer zeggen dat er gesjoemeld wordt met stambomen.

rectificatie

De redactie van het clubblad creëert doelbewust keer op keer een sfeertje van fraude rondom de stambomen en herhaalt dat gretig. De Raad van Beheer was het nu zat, de grens was bereikt en die grens heeft het bestuur van de NVSWH leren kennen! Hoe heeft het zover kunnen komen? Hier volgt een chronologisch overzicht. Eerst kon je dit in het clubblad van de NVSWH lezen:

.
rectificatie 1
De Raad van Beheer waarschuwde het bestuur van de NVSWH. Die maakte er daarna dit van:

rectificatie 2

Er volgde weer een waarschuwing. Maar de creativiteit met woorden was groter dan de Raad van Beheer voor mogelijk had gehouden. De  NVSWH brouwde er nu dit van:

rectificatie 3
De Raad van Beheer was het nu zat. Er volgde dus een laatste waarschuwing. (zie de de link bovenin dit artikel). Rectificatie en anders intrekking van de status van erkende rasvereniging. Ondanks alle stoere praat van voorzitter Pielanen wilde hij het niet zover laten komen. Uiteindelijk werd het dit:

rectificatie 4
De NVSWH erkent nu dus de stambomen van alle Saarlooswolfhonden en mag niet meer beweren dat er gesjoemeld wordt. Frits Pielanen schreef nog een weerwoord. Op persoonlijke titel, dat wel, want och och, als je nu weer wordt aangesproken door de Raad van Beheer op jouw woorden als bestuurslid. Kun je in ieder geval zeggen dat je dat niet als bestuurslid hebt gezegd. Laf? Ja, beetje laf.

Maar goed, het bestuur van de NVSWH kan in ieder geval met een rein geweten alle “bastaard” Saarlooswolfhonden meetellen. Ze blijven daarmee een erkende rasvereniging. De Raad van Beheer heeft het bestuur van de NVSWH immers gedwongen om bastaarden te erkennen! Ja, dat napraten van kromme redenaties. Als je het maar lang genoeg hoort, weet je op den duur niet beter en ga je er echt in geloven

Dit bericht werd geplaatst in Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Rectificatie

  1. gosling zegt:

    Ik ben bijzonder verheugd met deze publicatie en eerlijk is eerlijk; ik ben nog steeds uitermate content met de formulering

    “Saarlooswolfhonden die buiten onze rasvereniging zijn gefokt, zowel in Nederland als in andere landen, missen de rastypische verschijningsvorm terwijl op basis van de opgegeven afstamming anders zou mogen worden verwacht”.

    Deze tekst van mijn hand gaat al JAREN mee met de IMPLICIETE instemming van de Raad!

    Jawel; om het even te verduidelijken: in een overleg dat ik had met de afvaardiging van het bestuur is destijds van die zijde expliciet aangegeven dat alles was geoorloofd (Noot: het hebben van een eigen observatie) zolang het NHSB maar niet bij naam genoemd werd; aangezien de (Noot: de beleving van de) integriteit van het NHSB het hoogste goed is.

    [noot: indachtig al die afgemaakte pittbull-achtigen zonder stamboom want dat waren ‘neppers’. Zie staatscourant. ]

    Daar kon ik heel wel in komen.
    Deze formulering is alszodaning dan ook geen verwijt aan de Raad die immers afhankelijk is van de goede trouw van de fokkers en past binnen de strekking van leveringsvoorwaarden van de Raad van Beheer. Het vingertje wijst in dit specifieke geval juridisch nu dan wel in de juiste richting (dat was enkel het bezwaar tozv de eerdere teksten).

    Dat de vervent aanhanger van de NVSWH en schrijver van dit weblog, al ga ik al dat geklaag bij de raad niet enkel aan hem toedichten (het schiphol geluidsoverlast effect) er nu een persoonlijk stripverhaal van maakt, is magertjes.

    De Raad was accoord met de tekst.

    Ik vindt het gedrag dat de raad met dwangbriefjes zo pal voor de garantie van een juiste afstamming staat illustratief (de leveringsvoorwaarden stellen iets anders).

  2. Bertus. zegt:

    Johan! beste vriend.
    Ik zal je is wat vertellen!
    De 1e RV (NVSWH) gooit haar eigen ruiten in. De liefhebbers en puppy kopers geven totaal niets om die verhalen van raszuiverheid enz. En dat is geen grapje, ze geven er echt niets om. Wij vertellen altijd gelijk voor dat ze op de lijst komen over de uitbreng van Quick.

    Een van de puppy kopers van ons laatste nest waren eerst overal aan het zoeken, maar gingen eerst daarvoor met vakantie naar Belgixc3xab. Ze bezochten een wolvenpark, en daar ontmoete ze Peter.Lxe2x80xa6lid van de 1e RV. Daar zagen zij ook SWHxe2x80x99s, en Peter begon te vertellen. Nou nou hij kraakte alles af van buiten hun 1e RV. En vertelde zelfs dat ze een weblog opgestart waren met nicknaam Lxe2x80xa6… De reden was om tegengas te geven maar op zoxe2x80x99n manier dat de 1e RV niet in het geding kon komen(het jaren lange bekende spel anoniem).
    Maar goed het werkte andersom, het benauwde de puppy kopers dit gedrag. Ze wilde gewoon een fijne wolfhond. En zochten nu juist buiten de 1e RV, en kwamen bij ons.

    Zelfs bij de 1e RV zitten honden die niet voldoen aan de zg rasstandaard, wat je ziet op fotoxe2x80x99s enz, zijn de geijkte uitgezochte honden, plus op tentoonstellingen moeten ze het jaren doen met een en de zelfde hond. Ik heb ook in de periode van bijna 20 jaar lid zijn van de NVSWH nooit een wolfhond (5 stuks)van hun gehad met het juiste gangwerk.
    Ze proberen nog via rookgordijnen er wat van te maken. Er wordt gewoon niets meer geboren, het barst van slechtziende tot compleet erfelijke blinden PRA lijders, er komt Glaucoom voor (daar heb ik officixc3xable uitslag van).

    Al zouden wij allemaal onze honden onvruchtbaar maken en op onze kniexc3xabn gaan voor penningmeester en zijn vrouw(die het samen nog altijd voor het zeggen hebben). Dan duurt het heel misschien wel 25 jaar voor dat men een hondje kan kopen.

    De op papier ex secretaris mag steeds voor de uiterlijke schijn v/d puinhoop wat maken. Dus een doos inpakken met goudpapier en zijde strikjes maar de inhoud is leeg, gewoon lucht, letterlijk een lege dop.

    Liefhebbers willen geen verhalen, ze willen een wolfhond en een fijne wolfhond. Plus ze kunnen bij de fokkers die lid zijn v/d AVLS of er buiten de gezondheid uitslagen opvragen. Dus ze hebben de mogelijkheid om 100% vrije pups van de DM en Dwerg (dmv vrije ouders)of evt kans van drager te nemen, maar wel bij voorbaat weten dat er geen lijders in zitten.
    Gr Bertus.

  3. Johan zegt:

    Beste Gosling,

    Van iemand die schrijft “ik vindt” begrijp ik best dat je erg tevreden bent over je eigen taalgymnastiek. Nu nog even de basisregels van de grammatica van de lagere school opfrissen. Maar goed, ik wil niet flauw zijn.

    Serieus. Jouw reactie geeft helemaal aan dat jij totaal niet doorhebt dat de wind bij de Raad van Beheer is gedraaid. En dat geldt niet alleen voor jou, maar ook voor het bestuur van de NVSWH. Want waarom moest jij een paar jaar geleden, toen je nog secretaris was, komen praten bij de Raad van Beheer? Ik zal je uit de droom helpen. Niet alleen door mijn klacht, dat klopt, maar wel door een petitie van 207 personen gericht aan het bestuur van de Raad van Beheer. Een petitie van gewone mensen. Eigenaren, fokkers en liefhebbers van de Saarlooswolfhond, die zich ernstig zorgen maakten en zagen hoe een prachtig ras door een megalomane voorzitter naar de verdommenis werd geholpen. Toen werd de Raad van Beheer ineens wakker. De ondertekenaars van de petitie kregen als antwoord dat de Raad van Beheer de NVSWH kritisch zou volgen. En dat heeft de Raad gedaan.

    Ik heb ook met de Raad van Beheer gesproken. Die had al eerder met verwondering gekeken naar het beleid van de NVSWH om elk kritisch geluid de kop in te drukken, leden monddood te maken en als dat niet hielp de “dissidenten” zonder pardon de vereniging uit te flikkeren. Maar wat voor de Raad de deur dicht deed, was het royement van leden die gewoon om een gezondheidsonderzoek vroegen omdat er problemen met de honden waren. En pas later, toen het ze voorgerekend werd, drong het tot de Raad van Beheer door dat de NVSWH nog maar een zeer klein deel van de populatie vertegenwoordigde.

    En je denkt dat de voorzitter van de NVSWH met zijn haatdragende scheldpartijen richting bestuur van de Raad van Beheer erg heeft meegeholpen om het tij voor de NVSWH te keren? Of denk jij, samen met die voorzitter, dat de boze wereld zich alleen buiten de NVSWH bevindt en dat binnenshuis de oprechte mannenbroeders het onrecht en onheil moeten weren van “losgeslagen gespuis met een criminele inslag die de zaak willen ontwrichten.” Word wakker. De wereld is niet zwart-wit.

    De voorzitter, nu penningmeester, probeert laf “op persoonlijke titel” alsnog zijn gram te halen. In zijn stukje in het laatste clubblad worden weer voor de 100ste keer 30 jaar oude koeien uit de sloot gehaald. Ook dit is een illustratie van het feit dat hij totaal niet in het heden leeft en niet in de gaten heeft waar het vandaag de dag werkelijk om draait.

    Marianne en ik hebben in ons leven heel veel grote projecten uitgevoerd. Daarbij vergeleken was de NMa zaak een peulenschil. Neem dat maar van mij aan. Dat er nu (noodgedwongen!) 2 rasverenigingen zijn voor de Saarlooswolfhond vinden wij jammer. Maar dat moet niet betekenen dat de populaties gescheiden worden. Dat is het slechtste scenario en wat dat betreft geeft de NVSWH aan de hele kynologie het slechtste voorbeeld. En reken maar dat dat door de Raad wordt opgemerkt!

    Maar dit dringt allemaal niet tot jou door! Jij fotografeert de aanwezige AVLS leden met hun honden op de afgelopen clubmatch. Om later op het hoofdkwartier te laten zien welke dissidenten zijn overgelopen naar de AVLS? Of moet ik werkelijk geloven dat dit uit “kynologische interesse” was, zoals je mij vertelde die middag. Sinds wanneer is jouw interesse in bastaarden zo groot, dat je er een vrije zondagmiddag voor opoffert en 2 uur heen en weer rijdt?

    Tot slot. De NVSWH wijdt in het laatste clubblad ook een stukje aan Hans Kooistra. Dat deze wetenschapper nooit contact heeft gezocht met de NVSWH toen dwerggroei bekend werd bij de Saarlooswolfhond, wordt hem zeer kwalijk genomen. Had de NVSWH dan aan Kooistra Saarlooswolfhonden aangeboden om bloed af te nemen voor DNA-onderzoek? Welnee, de NVSWH had Dr. Kooistra in 2 zinnen willen uitleggen dat dwerggroei alleen maar voorkomt in de boze buitenwereld! Kan mevrouw Minten, die in het bestuur de “public relations” verzorgt zo lees ik in het colofon, aan de redactie uitleggen dat dit soort stukjes erg contraproductief zijn? In gewoon Nederlands: meer kwaad dan goed doen. Het stukje toont treffend de tunnelvisie aan waarin men terecht is gekomen. Als mevrouw Minten haar vak verstaat, moet dat geen enkel probleem zijn.

    Met vriendelijke groet, Johan Berends.

    PS. Als jij mij zegt dat jij degene bent, wat ik vermoed, die een reactie plaatste met de naam “nog bedankt voor de catalogus” zal ik die reactie meteen terugplaatsen onder jouw naam. Ik ben namelijk niet van het soort dat mensen de mond snoert. Maar je kent mijn principe: we praten met open vizier. Anonieme borrelpraat, daar doen we hier niet aan.

  4. Erik zegt:

    Ongelooflijk, die vereniging slaat werkelijk alles!

  5. Gosling zegt:

    Ten eerste merk ik op dat jij nog steeds gebukt gaat onder allerlei merkwaardige Noord Korea visioenen; maar dat past wel bij jouw retoriek (policy); dat is niets nieuws sinds 2006.

    Verder heb ik inderdaad een bovengemiddelde interesse in bastaardfok en dat nam al een aanvang in 1999. Dat jij en B.Srtijk mij zo graag vereeuwigen wil nog niet zeggen dat ik met het zelfde sop overgoten ben.

    Mocht jij denken dat de wind bij de Raad van Beheer gedraaid is dan denk ik dat jij dat geheel verkeerd taxeert. Ik weet heel wel hoe zakelijk en bestuurlijk opportunisme werken binnen instituten.

    De AVLS, dan kan jij je daar alvast geestelijk op instellen, is louter instrumentalistisch; dat jij er maar lol aan beleeft. Dat er in de huidige constellatie sprake is van een perfect match hoef jij mij echt niet uit te spellen. Maar ik ben daar totaal niet van onder de indruk.

    Voor het naar de knoppen helpen van het ras moet je niet bij de NVSWH zijn; mijn gedachten gaan onder andere eerder uit naar een faciliterende rol van een bestuurslid van de AVLS en kennissen etc daarvan en de werking van de consumptiemaatschappij.

    Het gaat in deze maatschappij bij de massaconsument namelijk om de ‘beleving’ en helemaal niet om het product zelf.

    Een Rolex met fake onderdelen is een Rolex zolang de klant dat als een het Rolex ervaart, dat geldt voor alle producten maar om in zo’n cynische denktrant mee te marcheren? Voor een licentie verstrekker een heel legieme denktrant maar als productliefhebber?

    Waar het vandaag de dag werkelijk om draait? daar draait het al eeuwen om! en als dat in het geding komt dan ben je de gebeten hond.

    Ik hoef geen trash, ook niet een beetje trash.

  6. Bertus. zegt:

    Beste Gosling.
    Ik vond het leuk om foto’s van jou te maken om mensen te kunnen laten zien dat jij een v/d ondertekenaars was om mij te royeren om dat ik mij inzette voor totale spiegelonderzoek bij de populatie van de NVSWH terwijl ik jou nooit gezien of gesproken had in 2000. En dat de mensen die de brief opgesteld hadden waar jij een handtekening onderzette nu zelf geroyeerd zijn, en volgens uitbreng NVSWH en website L.leugenaars en fraudeurs zijn.
    Ik heb je reactie een paar keer gelezen, maar er staat zoals altijd weer niets. De bekende lege dop. Ik kan je het niet echt kwalijk nemen want je ben maar plm een jaar of 11 lid v/d NVSWH. Het verschil van jou met mij is dat ik v/a de jaren 70 tot heden alles van heel dichtbij hebt mee gemaakt. Jij moet het voor een groot gedeelte hebben van verhalen door derde die jij blindelings slikt als zoete koek.
    Weet jij wel zo zeker dat jullie populatie zo raszuiver is!!!
    kijk is terug in de tijd met een KI nest. Ik kan het niet bewijzen, het is een geruchten stroom. Maar dat het een heel vreemd nest was dat weet ik wel zeker. Ook jouw verhalen in de clubbladen over PRA en de arts in Duitsland en jouw beschrijving over E.R.G. bij die arts dat het de juiste indicatie is en geen enkele progressie.
    Beste knul, ik ben er geweest met een groep mensen en honden, en ik heb mails voor mij liggen, je hebt gewoon leugens staan schrijven in het clubblad. De arts vertelde mij met getuigen plus zijn mails dat de E.R.G. die hij uitvoert gewoon een standaard procedure is en absoluut geen ERG doet om beginnend PRA te ontdekken. Plus hij zag klinisch wel progressie, maar een hele langzame vorm.
    Maar laten we nu is niet op de man spelen en zijweggetjes inslaan om de boel van echte feiten af te leiden.
    Laten we nu is gewoon openlijk en eerlijk zijn.
    Hoeveel levende SWH hebben jullie nu nog in jullie vereniging. En hoe kan het dat er v/a 1980 uit ongeveer 6 a 7 zeer zwaar aan elkaar verwante hondjes na plm 14 jaar rond de 500 stuks zijn, en weer 14 jaar later misschien maar 150 over zijn. Terwijl het er verdubbelingen hadden moeten zijn.
    Vertel is wat dat is bij verschillende honden van jullie een soort extra teen aan de achtervoeten of een of ander aangroeisel die operatief verwijderd worden.
    Hoe komt dat die dekkingen bij jullie niets opleveren. En waarom maken jullie zoveel reclame over ZG raszuivere honden, als je als nu nieuw lid door het stof gaat en met alles bij jullie eens zijn, en misschien over 10 of 20 jaar pas een pup in bezit krijgen.
    Ik begin nu pas want ik heb nog veel vragen.
    Gr Bert Strijk.(Bertus)

  7. Bertus. zegt:

    Voor de duidelijkheid.
    Met het aangroeisel aan de achtervoeten bij sommigen van jullie honden die operatief weg gehaald worden bedoel ik geen wolfsklauw mee.
    Gr Bertus.

  8. gosling zegt:

    Bertus,

    Voor antwoorden op vragen en proefballonnen adviseer ik het jou bekende adres: Postbus 75901 1070 AX Amsterdam, wel zelf een postzegel plakken.

    Mvg Gosling

  9. Bertus. zegt:

    Beste Gosling.
    Er staat in deze reactie van jou zoals altijd weer niets. De bekende lege dop. Net als je gestuurde brieven met lege inhoud, maar wel met een indrukwekkend metaal goudkleurig clipje er aan
    Maar goed, dan weer opnieuw.
    Vertel nu even zelf want dat spaart mij postzegels uit.
    Hoeveel levende SWH hebben jullie nu nog in jullie vereniging van eigenaars die nu nog daadwerkelijk lid zijn v/d NVSWH.
    Over PRA en Duitse arts mag je ook vermelden of ik gelijk hebt.
    Wat is dat bij sommigen honden van jullie met een met soort extra teen aan de achtervoeten of een of ander aangroeisel die operatief verwijderd worden. Ik bedoel niet de wolfsklauw.
    Waarom zet jij als volwassen man een handtekening onder een opgestelde brief over mij door mensen die door jullie als leugenaar en fraudeur neer gezet worden om iemand te laten royeren die jij nog nooit gesproken hebt en die voor mij compleet onbekend was

    Hoe komt dat die vele dekkingen bij jullie leeg blijven.
    En waarom maken jullie zoveel reclame over ZG raszuivere wolfhonden, als een nieuw lid misschien wel 10 of 20 jaar op een pup moet wachten.

    Beste knul geef nu aub eerlijke volwassen antwoorden. Dan kan ik weer met de lijst van volgende vragen komen.
    Gr Bert Strijk.(Bertus)
    PS. Nog even een privxc3xa9 vraagje, ben jij wel eens in je hand gebeten door je eigen teef toen je voor de zoveelste keer probeerde met de reu haar te laten dekken. En ik ga de antwoorden niet op andere forums van jullie zoeken want dat zijn gewoon goedkopen ordinaire scheldpartijen.

  10. Johan zegt:

    Antwoorden op vragen krijg je niet. Maar dat kun je ook niet verwachten van een vereniging met een voorzitter die een aangetekende brief van een lid met een aantal vragen er in ongeopend terugstuurt!

  11. Johan zegt:

    Nog een spreekwoord, Hans: ‘elk meent zijn uil een valk te zijn.’ Zoek dat eens op in je boekje met spreekwoorden en gezegdes. En verder is jouw inhoudelijke bijdrage in deze discussie?

  12. hans zegt:

    Johan! beste vriend.
    Ik zal je is wat vertellen! (einde citaat van de heer B.Strijk)

    Daar schoten mij meteen wat oude Nederlandse spreekwoorden door het hoofd:

    Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippen.
    maar nog mooier en toepasselijker is:

    Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.!!!!

    Dan terug naar onze taal leraar t.w. Johan B., die corrigerend wil optreden naar Gosling en schrijft;

    “Van iemand die schrijft “ik vindt” begrijp ik best dat je erg tevreden bent over je eigen taalgymnastiek. Nu nog even de basisregels van de grammatica van de lagere school opfrissen. Maar goed, ik wil niet flauw zijn.”

    Op het moment dat het woord “iemand” wordt gebruikt zal daarna de zin moeten luiden:..

    “begrijp ik best dat deze erg tevreden is over zijn eigen taalgymnastiek”.

    Maar goed, ik wil niet flauw zijn, alleen even de grammatica opfrissen.

    Hans

  13. Bertus. zegt:

    Beste Hans.
    Jij schrijft CITAAT…”Johan! beste vriend.
    Ik zal je is wat vertellen! (einde citaat van de heer B.Strijk)

    Daar schoten mij meteen wat oude Nederlandse spreekwoorden door het hoofd:

    Als de vos de passie preekt, boer pas op je kippenxe2x80xa6xe2x80xa6.
    maar nog mooier en toepasselijker is:

    Een vos verliest wel zijn haren, maar niet zijn streken.!!!!”

    Misschien bedoel je waar ik op deze link een verklaring geeft http://www.avls.nl/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=2922..
    Gr Bertus.

Geef je reactie:

