Het einde van de rashond

einde van de rashond

Het gepruts met honden heeft na jaren geleid tot doodzieke dieren. Fokkers wisten dat al lang, Zembla heeft het nu scherp aan de kaak gesteld. Jaren praten in de Raad van Beheer heeft slechts een schamel resultaat opgeleverd. De financiële belangen zijn te groot. En denk maar niet dat een “natuurlijke” hond als de Saarlooswolfhond is ontkomen aan de knutselwoede van fokkers. We lazen in de eerste druk van De Saarlooswolfhond, het standaardwerk: “het ras kan nóg mooier.” Die verschrikkelijke kampioenencultus, die fixatie op schoonheid (waar geen hond op zit te wachten) zie je ook bij de Saarlooswolfhond.

Dus lezen we in de tweede editie van het standaardwerk dat de oortjes nog mooier kunnen, de oogjes nog geler en schuiner en het gangwerk nóg beter. Ziektes? Welnee! Degenen die dat zeiden werden gewoon de rasvereniging NVSWH uitgeknikkerd. Achttien Saarlooswolfhonden ingeschreven op de Winner. Daar zijn dubbele kampioenspunten te vergaren. PRA, epilepsie, OCD en wat dies meer zij, daar hebben onze Saarloosjes geen last van. Tenminste, niet in de NVSWH! Het doorfokken op uiterlijke kenmerken om het ultieme schoonheidsideaal te bereiken. Dáár gaat het om. Nu de hond nog. Lees hier Saarlooswolfhond, bespreking van een “standaardwerk” .

Dit bericht werd geplaatst in Erfelijkheid, Over Onze Honden en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Het einde van de rashond

  1. Hans zegt:

    Wat een haat en frustratie spreekt hier uit al deze stukjes…wat jammer van je tijd nu dit je leven zo beheerst. Triest, in en in TRIEST……..
    Hans

  2. Johan zegt:

    Beste Hans, vroeger discussieerde ik graag met mijn buurman. Ik ben door mijn opvoeding behoorlijk bijbelvast en hij was Jehova’s getuige . Dat waren erg leuke gesprekken die de geest scherpten. Ik hou daarvan. Het was een aardige vent en we konden het goed met elkaar vinden. Mijn frustratie was dat we nooit tot elkaar kwamen.

    Ik ben een overtuigd athexc3xafst en zijn gezin ging elke zondag langs de huizen om het enige ware geloof te verkondigen. Hebben je kinderen (toen pubers) daar zelf een keus in, vroeg ik hem ooit. Hij begreep de vraag niet. Er was voor hem gewoon geen keus!

    In het enige ware boek ‘Saarlooswolfhond’ kun je de haat lezen. En op anonieme weblogs. Als jij daar je ogen voor sluit, prima. De versteende resten van dinosaurixc3xabrs kunnen niet ouder zijn dan 6000 jaar. Ze zijn er door God neergelegd om ons mensen te leren hoe klein we zijn.

    Ik verzin dat niet zelf, het waren de woorden van mijn buurman, wiens intelligentie ik zeker niet onderschatte. Ik wil maar zeggen, iedereen heeft zijn eigen waarheid. Dat ik Jehova’s getuigen niet tot het athexc3xafsme kan bekeren, is mijn frustratie. Er is best mee te leven, maak je geen zorgen.

    Maar wat naar mijn oordeel de waarheid is, dat zal ik blijven vertellen of jij dat nou triest vindt of niet. In jouw wereld sta ik bekend als Johan B. omdat men bang is door mijn advocaat voor kwalijke laster voor een rechtbank te worden gedagvaard. Vandaar anonieme weblogs met anonieme mensen die anderen bij hun initialen noemen. Over triest gesproken. Het ga je goed.

    Johan Berends.

Geef je reactie:

