Saarlooswolfhond, recensie van een "standaardwerk"

saarlooswolfhond bespreking van een standaardwerk De Nederlandse Vereniging van Saarlooswolfhonden, NVSWH, heeft een nieuw boekje uitgegeven onder de naam ‘Saarlooswolfhond.’ De schrijvers noemen het zelf ‘een standaardwerk.’ Bij nader inzien vond ook de Raad van Beheer die benaming te gortig. Op de website lezen we op 15 december 2010:

Saarlooswolfhond, een prima standaardwerk, voorzien van vele duidelijke illustraties. Een dag later, op 16 december, op dezelfde website van de Raad van Beheer, lezen we: Saarlooswolfhond, een prima boek voorzien van vele duidelijke illustraties.

De Raad van Beheer was er inmiddels ook achter gekomen dat dit broddelwerkje met de beste wil van de wereld geen standaardwerk is te noemen! Begrijp me goed. Het is prima als mensen een boek over de Saarlooswolfhond willen schrijven, maar doe het dan wel objectief met controleerbare feiten (zeker als rasvereniging) en noem het geen standaardwerk als dat niet zo is! Bij degenen die de werkelijke geschiedenis kennen, wekt dat ergernis op, anderen worden op het verkeerde been gezet. Uiteraard zeg ik niet zomaar iets zonder argumenten. Ik heb er dus een stukje over geschreven. Lees hier mijn bespreking van het boek van de NVSWH. Het standaardwerk dat helemaal geen standaardwerk is!

Dit bericht werd geplaatst in Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Saarlooswolfhond, recensie van een "standaardwerk"

  1. Rachel zegt:

    Hoi, ik heb het boek van mijn vriend die heeft het. Het is echt wel slecht. maar zo goed als jij hier schrijft kan ik het niet. i khoop dat mijn email niet getoond word . rachel

Geef je reactie:

