Een kritisch weblog

kritisch weblogIs dit weblog kritisch? Ja! Leg ik de vinger op de zere plek? Ook, maar altijd onderbouwd met argumenten. Ben ik op zijn tijd een beetje cynisch? Inderdaad, daar houd ik wel van Ironisch? Jazeker, en met een knipoog als je er oog voor hebt. Zeg ik het hard? Als het moet wel!

Erfelijkheid is een belangrijk thema op dit weblog over de Saarloos Wolfhond, en PRA natuurlijk, maar ook fokken. We hebben aandacht besteed aan dwerggroei en DM en waar je op moet letten als je een pup koopt. En aan nog veel meer. Wil je even bezig zijn, ploeg de archieven dan maar eens door.

Maar wat we vooral wilden bereiken, is dat iedereen, lid of geen lid van een vereniging, liefhebber, eigenaar of fokker, gaat nadenken over zijn of haar eigen verantwoordelijkheid voor het ras. Dat is lastig, maar ik ben van mening dat als je een Saarlooswolfhond hebt, je zelf een verantwoordelijkheid hebt voor dit ras omdat de populatie zo klein is in omvang. Die verantwoordelijkheid mag je niet op anderen afschuiven.

Dit bericht werd geplaatst in Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

