Samenwerking

toekomst 1Ik heb het al vaker gezegd: ik zal de eerste zijn die de vlag uitsteekt als beide verenigingen voor de Saarlooswolfhond, de AVLS en de NVSWH, gaan samenwerken. De Raad van Beheer zal de NVSWH binnenkort dringend hiervoor uitnodigen. Het ras zal het anders op de lange duur niet redden! Ook de Raad is daarvan overtuigd en wil dat beide rasverenigingen hun verantwoordelijkheid nemen! De AVLS wil die samenwerking aangaan. Sommigen in de NVSWH zullen dit ten koste van alles willen voorkomen (met als eeuwig argument de gezondheid en de raszuiverheid), maar tunnelvisie en ego’s mogen het behoud van de Saarlooswolfhond niet in de weg staan.

En geloof me, als het nodig is, zal ik de eerste zijn die een stapje opzij doet. Zie ik nu ergens de vlag uitgaan? Prima. De AVLS moet bereid zijn over alle scheldparijen van de NVSWH (en met name van voorzitter Frits Pielanen en zijn vrouw) heen te stappen. De NVSWH moet bereid zijn over samenwerking te praten. Als het muntje nu nog niet is gevallen, dan valt het nooit. Stap over je eigen schaduw heen, voor het ras!

Marianne en ik wensen jullie allemaal fijne feestdagen, een gelukkig en gezond nieuwjaar en vrede op aarde. Dat laatste zal nog niet meevallen. In ieder geval: sjalom aleechem!

toekomst 2

Dit bericht werd geplaatst in AVLS, Rasvereniging NVSWH en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Samenwerking

  1. Rick zegt:

    Ik kan me indenken dat er leden zijn die er anders over denken, sterker nog, ik weet het zeker!hoe dan ook; een gezond en voorspoedig 2011 voor iedereen!

Geef je reactie:

