Toeval?

Af en toe lees ik de regionale krant van de Tarn-et-Garonne om, tegen beter weten in, m’n Frans een beetje bij te houden. Laat ik daarin nou toevallig deze oude foto tegenkomen! Het is de rue des Frères Quémèrie, hetzelfde straatje als in het vorige bericht, maar dan de andere kant op, dus van onder naar boven. De foto is uit 1920. Rechts is nog steeds het kioskje (Tabac) tevens volgepropte winkel van sinkel, waar je van alles kon kopen, dus van een wenskaart tot een accuboormachine. En elke dag een verse krant. Aan de klok van het stadhuis (bovenin) is in al die jaren niets veranderd. Nergens een bloemetje. Te luxe. Even op de foto klikken voor een grotere versie. Zie je veel meer.

toeval

rue des Frères Quémèrie

Dit bericht werd geplaatst in Over Frankrijk, Over Ons en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Toeval?

  1. Cindy Kraggen zegt:

    Ik hou van oude foto’s, van de sfeer. deze is ook erg mooi. En die foto van Shala vindt ik helemaal mooi.
    groetjes, Cindy Kraggen.

  2. Sonja zegt:

    Sfeervolle foto inderdaad. Ik bedenk me altijd bij dit soort foto’s dat die mensen nu allemaal dood zijn. Dat zet me dan aan het denken. Laten we de betrekkelijkheid van alles inzien.
    Liefs, Sonja Txc3xa9.

Geef je reactie:

