Peu malade

peu malade 1 Elk dorpje en stadje in Frankrijk van enige importantie heeft een apotheek. In Frankrijk heet dat een pharmacie. Niet te missen door een voortdurend irritant knipperend groen kruis. Dus makkelijk te vinden als je medicijnen nodig hebt. Zoals ik. Medicijnen niet vertalen met medecin, dat is de dokter! Marianne en Hella moesten erop uit om mijn voedselvergiftiging te bestrijden. Want wat was ik ziek! Franse apothekers nemen gelukkig nooit halve maatregelen. Beladen met zware antibiotica, dozen vol ‘antibactérien intestinal,’ pillen ‘contre douleurs et fièvre’ en ‘métopimazine désagréation quasi-immédiate’ (whatever that may be) kwamen ze terug.

Zie je ooit in je vakantie een Fransman zeulen met enorme plastic tassen met een groen kruis erop, dan weet je nu dat hij net naar de pharmacie is geweest. Had ik al verteld dat Frankrijk geen wachtlijsten kent in de gezondheidszorg?

peu malade 2

Dit bericht werd geplaatst in Over Ons en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Peu malade

  1. Rick zegt:

    Jaaa, dat weet ik nog wel: ze stoppen daar met zoveel antibiotica in de mensen als wij in Nederland in vee!

Geef je reactie:

