Bescheiden

Een tijdje geleden  heb ik aandacht besteed aan prof. dr. Dick Swaab die afgelopen zomer een televisie-avond vulde in VPRO’s Zomergasten. Zijn boek ‘Wij zijn ons brein, van baarmoeder tot Alzheimer’ is nu een bestseller. Als je het voorwoord leest van deze autoriteit in zijn vakgebied, dan is dat misschien een mooie les in bescheidenheid voor ons allemaal. Overigens, bij de woorden van Jean-Jacques Rousseau kan ik me geheel aansluiten. Als een boek zo begint, kan het al niet meer misgaan. Toen ik het uit had, besefte ik hoe we gestuurd worden door stoffen in onze hersenen. Het woord ‘vrijdenker’ krijgt dan ineens een andere betekenis.

voorwoord van Dick Swaab in ‘Wij zijn ons brein’

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

