Honi soit qui mal y pense

Kreeg een mailtje met dit bericht. Ja, ik weet het, dit is niet te lezen, dus moet je er eerst op klikken. Het is mijn reactie op de binnenkort verplichte DNA afname bij de Raad van Beheer, die ik gaf op kynologie op de korrel. Op forums heb je politieagenten die de boel in de gaten houden. In goed Nederlands heten ze Site Moderators. Ze zorgen ervoor dat mensen niet virtueel met elkaar op de vuist gaan of scheldkanonnades beginnen.  Niet iedereen is in staat om met respect voor een andere opvatting te discussiëren. Daar zijn dus regels voor op al die forums. Vreemd als een moderator jouw reactie van een andere website, zonder pardon kopieert en op het eigen forum plaatst.

Beste mevrouw Malinois, zou ik niet in staat zijn om zelf te bepalen waar ik mijn reactie geef? Ik zou Edward III, koning van Engeland en oprichter van de fameuze Orde van de Kousenband, willen parafraseren: “Malinois, honi soit qui mal y pense.” (Google maar even) Gewoon omdat het leuk rijmt. En geen man overboord hoor, want zoals een reactie eronder zegt: humor heeft hij wel. Waarvan akte.

Honi soit qui mal y pense

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

