Like a rolling stone

In ‘mijn tijd’ was je voor de Beatles of de Stones. Het liet me koud. Ik was fan van Bob Dylan, ik had al zijn LP’s (toen nog) en kon moeiteloos de tekst van al zijn nummers meezingen en spelen. Met mondharmoica en gitaar. Heb nooit medelijden met een straatmuzikant, ik spreek uit ervaring. Een half uurtje spelen op een Parijs’ terras leverde mij al gauw 200 Franse frank op. Kon ik weer een paar dagen van leven. Vandaag kreeg Bob Dylan de Medal of Freedom uit handen van president Obama. Hoger kun je als burger niet komen in de US of A. Obama had jeugdherinneringen aan de grote bard. Ik ook. Waarom het beste popnummer aller tijden, Like a Rolling Stone, nooit nummer 1 werd in de Top 2000, is onbegrijpelijk. Deze cover van Green Day kan ermee door. Het origineel is beter, maar is niet meer te vinden op YouTube. Ik zag dat de held uit mijn jeugd een breekbare man van 71 jaar is geworden. Yes, we’ve all aged a little. Maar in zijn hoofd is hij nog 25! Reken maar! Go for it, Bob.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

