Gerrit Komrij 1944 – 2012

foto: hpdetijd.nl

Ik had me voorgenomen geen ‘in memoriams’ meer te schrijven op mijn nieuwe weblog, want op een gegeven moment kom je op een leeftijd dat het alleen maar over dode mensen gaat. Maar soms brengt een bericht je echt uit het lood, zoals vandaag. Voor Gerrit Komrij maak ik dus graag een uitzondering. Er zijn mensen die, als je ze ontmoet, meteen een grote indruk op je maken. Komrij, schrijver, dichter, vertaler, erudiet, goedlachs en altijd vol humor. Onnavolgbare stilist. Van hem heb ik geleerd dat het een het ander niet uitsluit: met een scherpe, polemische pen kun je ook een bijzonder aimabel mens zijn. Om Komrij te parafraseren: ‘Ach, je gaat niet elke dag dood.’ En zo is het maar net.

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

