Pussy Riot

Even dit.

Pussy Riot

Punk was toch al jaren uit? Ja, behalve in Rusland waar alles wat achterloopt. Pussy Riot dus. Tot voor kort volslagen en volkomen terecht onbekend, nu wereldberoemd.  Je bent jong en je maakt een statement. Zo gaat dat. No big deal. Heb ook een liedje geschreven. Goede tekst, vind ik zelf wel.  “Heilige Maagd Maria, verlos ons van Marc Rutte en die verschrikkelijke gedoogconstructie met die geblondeerde meneer wiens naam mij niet over de lippen wil komen.” Nu nog een orthodox Russische kathedraal vinden, mijn bivakmuts een leuk kleurtje geven en wachten op de inval van het Openbaar Ministerie.

WAT? Twee jaar strafkamp? Putjes graven in Vledder? (wie kwam daar ook weer mee, een paar jaar geleden? Was dat niet Ruud Lubbers, gepensioneerd gedoogconstructeur?) In die strafkampen schijn je trouwens goede inspiratie op te doen voor mooie boeken. Ik zeg: alles voor de kunst. En als Uri Rosenthal er zich mee gaat bemoeien, samen met Madonna , dan weet je zeker dat het serieuze hap is. Neem van mij aan: Pussy Riot is nu al volgeboekt tot 2038.

Trouwens, waar betaalt Poetin die villa in Griekenland van, als buurman van Willem-Alexander en onze geliefde toekomstige vorstin, prinses Máxima. Met die lullige paar ton die hij opstrijkt als president? Dat geloof je toch zelf niet! Of zijn die huizenprijzen in Griekenland zo gedaald dat zelfs de president van Rusland er een stulpje kan betrekken! Je moet maar geluk hebben.

En die directeur van dat gasbedrijf, die nu al jaren en jaren in de bak zit omdat hij het durfde op te nemen tegen Poetin in de presidentsverkiezingen, is daar nog wat van vernomen? Of verdwenen in het strafkamp? Waar doet me dit toch steeds aan denken?

(moest me even van het hart, volgende keer weer terug naar het onderwerp van dit blog)
Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

