anti-spreeuwenblaadjes

Er vloog een spreeuw tegen de schuifpui. Doffe klap! Daarna een zieltogende spreeuw op z’n rug met de stuiptrekkende pootjes al in de lucht. Meestal moet je vogels even laten liggen. Als het goed gaat, vliegen ze na verloop van tijd gewoon weer weg. Maar dit was duidelijk een geval van een stervende spreeuw. Ik besloot het beestje uit zijn lijden te verlossen en nam het mee naar binnen. Foutje.

De spreeuw bleek allesbehalve dood en was in het geheel niet gediend van mijn snode plannen. Ooit geprobeerd een vliegende spreeuw in de woonkamer te vangen en het beestje tegelijkertijd een paar zeer geïnteresseerde Saarlooswolfhonden van het lijf te houden? (behalve Shala, die niets in de gaten had) Ik wel! Mooie scène voor een lachfilm. Het lukte! Spreeuw dus gered. Om nog meer spreeuwen te redden heb ik nu de schuifpui volgeplakt met anti-spreeuwenblaadjes. Het werkt! Ook voor andere vogels. By the way, wat kunnen spreeuwen poepen! Wist je dat? Was ik ook nog een stief kwartiertje mee bezig. We maken wat mee hier!

anti-spreeuwenblaadje

anti-spreeuwenblaadje

Dit bericht werd geplaatst in Over Onze Honden en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op anti-spreeuwenblaadjes

  1. Suzanne zegt:

    Tjee…wat een toestand weer! Inderdaad, denk je dat ze kassieweile zijn, bedenken die beessies zich ineens :-)En die vogelpoep bijt enorm uit, dus goed kijken of je geen plekje gemist hebt van het parket!
    Groetjes, suzanne

  2. Bertus zegt:

    Ik zie veel zelfde soort raamwerken met specialen kleine roofvogel stickers er opgeplakt, het is een leuk gezicht en het lijkt goed te werken.
    Ik zal er is foto’s van maken.
    Gr Bertus.

Geef je reactie:

