Amstelsluizen

Amstelsluizen Amsterdam

Amstelsluizen Amsterdam

Ik houd van oude foto’s. Het zijn getuigen van een verleden tijd die nooit meer terugkomt, vastgelegd in één klik. Hier zie je de Amstelsluizen in Amsterdam. De foto is genomen vanaf de Amstel. Achter de sluizen is de Magere Brug vaag zichtbaar. Verderop zijn de contouren van de Oude Kerk mooi te zien. Ik  herinnerde me nog goed dat ik over die plek al eens eerder heb geschreven op mijn weblog. We woonden daar jaren 70, pal tegenover Carré, dat nog net is te zien, rechts op de foto. Van Saarlooswolfhonden hadden we toen nog nooit gehoord. Een mooie, oude foto. Ingekleurd, denk ik, maar dat maakt niet uit.

Dit bericht werd geplaatst in Over Ons en getagged met , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef je reactie:

