Aartmomentje

foto: ANP en De Beeldredaktie Marco Vellinga

foto: ANP en De Beeldredaktie Marco Vellinga

Toen ik in Amsterdam studeerde en nog jong van lijf en leden was, kreeg ik documentaire college van Aart Gisolf. Na mijn afstuderen vroeg hij of ik voor hem wilde komen werken en zo werd Aart mijn eerste baas. Ik zei dat laatst tegen iemand die nu nog jong van lijf en leden is. Aart wie…? Ja, zo gaat dat. Roem is net zo vergankelijk als mensen.

Aart ARDMet zijn NOS programma Artsenij (foto linksboven) was Aart Gisolf eind jaren 70 de eerste televisiedokter van Nederland. Het programma was populair, te populair, en moest dus stoppen. Dat zat zo: de NOS had (en heeft) geen leden en mocht niet concurreren om de kijkcijfers met de ledenomroepen. Hilversumse logica. De ledenomroepen keken jaloers naar Aarts programma met enorme kijkcijfers. De AVRO kwam in 1980 met de kopie Vinger aan de Pols, gepresenteerd door Ria Bremer en Aart moest stoppen. Dag Aart, dag Artsenij. Tja, zo ging dat toen. Aart is nu geen BN’er meer, maar wel een BD’er (Bekende Duitser). Tot 2007 gaf hij iedere dag een medisch praatje over gezondheid en medische zaken in het ARD middagmagazine ‘ARD Buffet.’ En weer was het programma tot het eind toe bijzonder populair! “Am 14. September 2007 geht der ‘Teledoktor‘ in Rente.”

Aart schreef in mijn tijd een dagelijkse column voor het Algemeen Dagblad. Toen ik hem nauwelijks meer herkende van de bijgeplaatste foto, vroeg ik of het geen tijd werd voor een wat recenter kiekje. Ik geloof niet dat Aart het daar erg mee eens was. Ik keek deze week eens naar de foto’s van Marianne en mij op ons weblog. Niets menselijks is ons vreemd en ik kreeg een ‘aartmomentje’. Time for a change. De tijd gaat snel, gebruikt hem wel.

aartmomentje

 

Dit bericht werd geplaatst in Over Ons en getagged met , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Aartmomentje

  1. Ineke Mielekamp zegt:

    Ook ik ben bezig “engelenhaar” te krijgen, weiger nog langer te verven, mag ook als je oma bent van 11(!) kleinkinderen, ik ben trots op mijn “engelenhaar”!!!

    INEKE

    Jullie verouderen mooi overigens……..

Geef je reactie:

