Straatfeest

uitnodigingAlles staat of valt tegenwoordig met marketing. Vorige week belde een verpletterend mooie, donkere dame aan en overhandigde mij dit papiertje met een al even verpletterende, oogverblindende glimlach.  ‘Uitnodiging’ stond erop. De straatfeesten beginnen al vroeg, dacht ik nog, vast van plan te komen.

Ik vouwde de uitnodiging open en keek naar dit plaatje. Eeh….Waarom toch altijd die verschrikkelijke Readers Digest stijl? In plaats van een in lompen gehulde, door de Romeinen van Mel Gibson tot moes geslagen en gekruisigde Jezus Christus met een doornenkroon op zijn hoofd, staarde ik naar deze krachtige, zongebruinde Hollywoodster. De vouwen van het stoomstrijkijzer van Maria Magdalena stonden strak in zijn met Omo stralend wit gewassen tuniek. Die gaat goedgemutst en fris geboend het kruis op om daarna met een paar snedige oneliners ons, gewone stervelingen, moed in te spreken. “Jullie redding is nabij mensen, I’ll be back!” Of iets van die strekking. Voordat ik kon vragen waarvoor ik gered moest worden, was mijn mooie donkere dame al bij de buurvrouw. Toch maar eens poolshoogte gaan nemen, na zonsondergang. “Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen,” om met de Mattheus passie van Bach te spreken.

herdenking Jezus Christus

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen, Over Ons en getagged met , , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Straatfeest

  1. Suzanne zegt:

    🙂,🙂,🙂,
    Nou…Zalig Pasen dan maar.🙂
    groetjes.

Geef je reactie:

