Mijn hond houdt van mij

how dogs love us 2Hondeneigenaren wisten het al lang, maar nu is ook wetenschappelijk bewezen dat honden echt van hun baasjes houden. Gregory Berns, een Amerikaanse neurowetenschapper, bestudeerde de hersenen van honden en schreef er een boek over. We denken dat hondengedrag voortkomt uit opportunisme, vooral als het om voer gaat. Maar uit MRI-scans van honden is gebleken dat de hersenactiviteit anders is als het baasje een koekje geeft dan wanneer een vreemde dat doet. De hond vindt het fijner als het baasje het doet. De activiteit in de hersenen van de hond wordt op dezelfde plaats waargenomen als in de hersenen van mensen.

Na de MRI scan

Dit bericht werd geplaatst in Algemeen en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Mijn hond houdt van mij

  1. Ineke van Rappard-Mielekamp zegt:

    HOW DO I LOVE THEE, LET ME COUNT THE WAYS….( quote: Lord Alfred Tennyson)

Geef je reactie:

