Mijn moeder

grootouders

Vandaag werd mijn moeder honderd jaar geleden, op 31 augustus 1914, geboren. Zij stierf toen ik 35 jaar was. Haar ouders, mijn oma en opa, links en rechts in stemmig zwart, zijn in 1918, twee dagen na elkaar, gestorven aan de Spaanse Griep. Zo ging dat toen in ontelbare gezinnen in Nederland en eigenlijk over de hele wereld. Mijn moeder was toen 4 jaar oud. Ze is het kleinste kind op de foto en heeft haar ouders nooit echt gekend. Goddank heb ik mijn moeder wel goed gekend. Hadden alle kinderen maar een moeder als die van mij, dan zag de wereld er een stuk beter uit. Ik gedenk haar vandaag met intense liefde. Binnenkort ga ik met Marianne en de rest van de familie naar haar ouderlijk huis aan de rand van de Veluwe. Ik ben daar nog nooit geweest en ik verheug me er enorm op.

Dit bericht werd geplaatst in Over Ons. Bookmark de permalink .

3 reacties op Mijn moeder

  1. Suzanne Stoetzer zegt:

    Mooie foto…vier kleine kleutertjes….. Je lijkt volgens mij erg op je opa.

  2. Hella zegt:

    Mooi! Ik hoop dat mijn moeder nog lang bij ons is…..

Geef je reactie:

